A közelmúltban mutatkozott be a nagyvárosi közlekedés olcsóbbá tételére szánt 110-es Vision. A Honda hozott hozzá egy kistesót is. Megnéztük őket élőben is, hogy mennyire térnek el egymástól.
Az első őszi napok egyikén mutatta be az aranyszárnyas márka a Vision névre keresztelt modelljét, amely elvben optimalizálja a metropoliszok közlekedését: éppen elegendően erős, kellően nagyok a kerekei, de olcsó megvenni és fenntartani is. A modell nagytesztje még várat magára, hiszen szeptemberben csak egy gyors menetpróbára futotta. Közben azonban Hondáék hoztak egy kistestvért neki: megérkezett az 50 köbcentiméteres változat. Gyorsan elszaladtam hát a Honda Dreambe, hogy szemügyre vehessem őket: mennyiben tér el egymástól a két, fotón annyira hasonló modell.
A helyzet az, hogy gyakorlatilag semennyiben. Pontosan ugyanazok a külső méretek, kerekek, ülés, satöbbi. Azaz sem térkínálatában, sem motorozhatóságában, futóművében, pakolási lehetőségében nem különbözteti meg őket semmi. Minössze két támpont van, amelyek alapján az árgus szemek kiszúrhatják a különbözőséget: az 50-es modellnek vékonyabb a dobhoz vezető kipugócsöve (kevesebb gáz jön belőle) és kissé eltér a dob végének kialakítása, valamint hátul találunk két prizmát, amelyek a nagyobb teljesítményű verzión nincsenek.
Amikor elkezdjük tanulmányozni a műszaki adatokat, kiderül, hogy van itt különbözőség gazdagon, de ezeket szabad szemmel nehéz észrevenni. Az 50-es változatnak hosszabb a tengelytávja és maga a teljes jármű is (1’284/1’255 milliméter, illetve 1’845/1’835 milliméter), miközben szélessége és magassága ugyanakkora. Ülés- és szabadmagassága is ráver a 110-esére (785/755 milliméter és 144/120 milliméter), ugyanakkor egyenértékű üzemanyagtartálya mellett is csupán kettő kilogrammal könnyebb (100/102 kilogramm). Teljesítménye persze jócskán elmarad (sőt, talán túlzottan is): mindössze 3 lóerőt és 3,5 newtonmétert présel ki magából a nagytesó 9 lóerejéhez és 8,7 newtonméteréhez képest.